Honörsbordet med KUNGEN!

Efter en inspirerande dag och möten med inspirerande människor så var det dags för middagen.

Något som jag antagligen aldrig kommer att få uppleva igen; jag var placerat vid Honörsbordet med Kungen, Landshövdingen, VDn för Volvo Ocean Race och Volvos vVD.

Lilla Tessan, hon som pratar med mat i munnen, har ketchup i hela facet och är spontan ut i fingerspetsarna. Ja det var bara att önska Lycka till!

Maten gick bra, vinet gick bra, inga armbågar på bordet gick bra, socialt gick det bra men mitt inledande samtal och hälsning till Konungen gick la sådär. Hade övat in Hans Majestät, Ers Majestät, Kung Carl Gustaf m.m. men när jag skulle säga hej så blev det istället "Hallå-hej Kungen!"

När jag berömde honom för sin satsning med Unga ledare och det stipendie han skapat kring det fick jag till svar

- Inte konstigt att du tycker det!

Vi fick inte ta något kort vid middagen vilket jag fick respektera.

(Här sitter vi innan det är dags för Kungen att entra scenen.)


När talet var klart tänkte jag att jag skall passa på att fråga om kort idag vilket jag fick till svar;

- Dig blir man då aldrig av med...och jag svarade...
- Nej du Kungen, har man en gång fått mig på kroken så släpper jag inte taget och la armen på hans axel.

Då äntligen fick han sig ett skratt!!!

Annars gick samtalet bra! Å harre gud jag var ju mig själv som oftast annars...Å hallå alla e väl människor av kött och blod...

Så summan av kardemumman så klarade jag det bra! Puh...=)

Kommentarer
Postat av: Naim

Hej Therese, såg dig på galan (Idefestivalen) Jag var en av deltagarna, för övrigt den personen som vann PR-priset på den galan om du minns.



Hälsningar

Naim

2009-06-14 @ 00:35:55
Postat av: Mohammed Jihad

therese, du är kung! :)

2009-06-14 @ 21:54:18
Postat av: Mattias Dröscher

hej therese ser att det går jättebra nu för dig, gratulerar. vi får verkligen ses snart var alldeles för längesedan. puss o kram

2009-06-14 @ 21:59:24
Postat av: Lina U

Underbara du. hade gjort vad som helst för att se dig vid honörsbordet. Men du lyckades tydligen charma Kungen me tillslut;)

2009-06-15 @ 17:04:04
Postat av: Kalle

Haha trodde jag inte du skulle klara.

2009-06-30 @ 23:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0