Bråk med taxichaufför mellan föreläsningarna!

Igår morse bar det av till Halmstad för att hålla föreläsning för massa entusiastiska lärare. Såå härliga! Temat var "företagsamt lärande" vilket var väldigt intressant. De var så lättsamma och positiva.

Jag beundrar lärare! De jobbar hårt och har en viktig roll men får kanske inte så mycket cred direkt från de de jobbar närmast, sina elever alltså.

MISSADE TÅGET OCH I BRÅK!
Jag tjötade på efteråt och var så engagerad! 11.45 ringer Taxi. Taxi kommer 12.00 (då var jag lite arg eftersom jag då kunde gått istället). Kom till tåget 12.05. Missade tåget precis! Ser hur det rullar iväg...

Springer tillbaka till Taxi, frågar vad han tar för att köra i kapp tåget till Varberg. 750 Sek, sa han! 700 sa jag! Ok deal!

Vi kör snabbt till Varberg men missar det där med. Då säger han att han skall ha 750 för att han höll på att offra sitt körkort för mig.

ABSOLUT INTE! Jag har lagt 800 spänn på dig utan nytta och dessutom var du sen. No way! Deal är deal!

Då började han skrika åt mig att det var dåligt, för jävligt, bla bla bla!

KUNDVÅRD killen!

Ja ja... ENSAM MEN STARK=) jobbade jag mig vidare...
...först IHM och sen till Sätila för nästa föreläsning!

Då var det Naturbruksgymnasiets elever. Härligt initiativ de tar + att alla på skolan måste läsa UF. Klokt tycker jag! Därefter hade vi diskussionsgrupper och debatter.

Nu sitter jag på tåget påväg neråt igen, till Malmö! Skall prata för Rektorsakademin.

Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Amra

Hej Therese

I hela mitt liv har jag varit handbollsintresserad och det har varit min energi källa i livet så självklart började jag läsa Johanna Ahlms blogg och blev där tipsad om din bok.Jag läste klart den idag på morgonen och förutom att det är en stor inspirationskälla så är det en tankeställare inför vardagliga utmaningar (observera att jag inte skrev problem :)).Som ung tjej i finansbranschen ställs man ofta inför utmaningar som påminner om dem du har lärt dig hantera så tack för alla goda tips och råd, jag har redan påbörjat en ändring i mitt tänk och jag hoppas att jag kan föra vidare dina ledord till flicklaget jag tränar idag. En av mina gamla tränare sa en gång att man ska alltid satsa 120 % i det man gör och det har jag tagit med mig i min karriär.Lycka till i framtiden!

Ps.Hade en rätt komisk taxi resa själv igår, nu har jag bestämt mig för att en tjänstebil är ett måste :)

2009-09-30 @ 10:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0