Ystad, Jönköping och ......

Igår begav jag mig tidigt till Ystad för att hålla föreläsning på Ystad teater inför ett kvinnligt nätverk. Inte vilket som helst, det var en helt fantastisk publik som man verkligen fick svar och direkt feedback när man var uppe på scen. Helt underbara och fantastiska! Man känner själv att man ger mer när man även får!

Därefter begav sig jag, min resväska, min snygga Greyzone-datorväska och den fina present jag fick ifrån Ystad till metropolen Jönköping. När jag skulle ta taxi från centralen till hotellet så sa jag att jag skall till Skandia i Elmhult. Taxichauffören satte sig i bilen och tittade lite konstigt på mig och började köra, när vi kom ut på motorvägen så frågade han. Är det säkert att du skall till Elmhult?

- Nej jag menade Scandic hotell vid Elmia.
Ni fattar att jag behövde dö på hotellet av trötthet, jag till och med beställde maten till rummet istället för i restaurangen. Men glad e jag ändå=)



Idag var ett spännande föredrag för Cyrus idrottsförening. Hade föreläsning om kopplingen mellan näringsliv och föreningsliv och nyttan som kommer i karriären av att man varit aktiv i någon idrott.

Inledde gjorde Lars-Magnus Engström (forskare inom idrott & hälsa) därefter var det min tur och sen avslutade Fotbollsförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell.


Efter sju års resande, typ=), som jag kommer berätta mer om senare, så kom jag slutligen fram till nästa metropol, Mönsterås. Enastående; busschauffören körde mig ända till dörren vid hotellet, tyckte inte jag skulle behöva gå. Hur ofta händer det annars? Tusen tack!

Var så glad att jag väl va framme efter så lång tids åkande så även här slängde jag mig på sängen....


Imorgon föreläsning på Eget-företagarmässan här i Mönsterås och sen bär det av till Stockholm och morgonsoffan i TV4.

Kommentarer
Postat av: Maybritt Krewald

Hej Therese,



tack för ett fantastiskt scenuppträdande !! Jag tyckte att det var strongt av dig att sjunga på scen och våga dig ut ur din "comfort zone" - du gav verkligen av dig själv! Och ditt föredrag var i världsklass, det kan du lägga till dina meriter!!!



Jag hoppas att träffa dig någon gång och höra mer om dina idéer -



Tills då önskar jag dig en riktigt trevlig helg -

2009-09-12 @ 21:57:52
Postat av: Martina

Ja du Tessan, vad ska man säga, vi i Mönsterås är riktigt "goa gubbar" som hjälper en medmänniska i nöd :-). Lycka till imorn och hälsa min gamla skola. Kram kram

2009-09-12 @ 23:36:12
Postat av: Irena Hanzek

Tack så mycket för en trevlig stund i lördags på Elmia i Jönköping. Det gjorde du bra!

Intervjuaren vid frukostbordet...

2009-09-13 @ 15:45:05
Postat av: Emelie

Sjukt snygg data väska.. Säljer ni sådana??



KRamiz

2009-09-13 @ 18:23:36
Postat av: Therese Albrechtson

Tack så jättemycket för era kommetarer. Fatastiska=)

Tack Maybritt, fatastiska och och äve Irea, hoppas du fick ihop din itervju annars får du ringa.



Ja Emelie, de datorväskorna säljer via via www.greyzone.se



Kram

Therese Albrechtson

2009-09-14 @ 09:55:25
URL: http://www.vagavinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0