Eli Lilly on tour

Ja förra veckan va ganska hektisk... Det var inte bara Gnosjö, Norrköping och Göteborg.

Som sagt så va det läkemedelsföretaget Eli Lilly som ordnade konferenser i Stockholm, Köpenhamn och Oslo där jag var för att ge inspiration kring ledarskap=)
Det var 1,5 timme på engelska * 3 stycken och jag är ju ingen KUNG på engelska precis=) men det är bara att förbereda sig bra och göra så gott man kan. Första i Sthlm är jag inte supernöjd med medan den sista kändes som jag inte gjort ngt annat. Ja det va lite överdrivet men men=)

Jag hann ju inte se så mycket mer än föreläsningssalen och Oslos respektive Köpenhamns flygplats.


...och så molnen såklart=)

Jag är som sagt nöjd med mina föreläsningar men några språkliga plumpar skedde!

Ljubomir Vranjes är hälften så kort.
Blev: Yeahhh...He is a half man

Jag berättade tidigare om;
Jag skulle förklara den finansiella situationen.
Men istället för att säga Finance blev det fiancé. Pojkvän-situationen. HMM=)

Jag skulle förklara kring hur viktigt det är att inte känna sig som ett offer. (Jag vet ju att victim är offer)
Men istället blev det "offer"
Så varje gång blev det "Viktigt att inte känna sig som ett erbjudande"

och några plumpar till=)


Kommentarer
Postat av: Mia

Gud va roligt!

Jag skrattade så högt åt dina två senaste blogginlägg att en kollega i rummet kom in och frågade vad jag höll på med.



Tack, Therese!

2010-02-18 @ 16:25:12
Postat av: Patricia

Ha ha ha, som jag skrattade! Jag blev alldeles varm i kroppen och tacksam över att du lämnar ut dina små "missar". Det är inspirerande och väldigt uppfriskande.

Tack också för en mkt bra bok! Började läsa den igår kväll och kunde inte slita mig så jag sträckläste HELA! Kanonbra!

Ser fram emot att följa dina äventyr via bloggen. Keep up the good work! //P

2010-02-19 @ 09:22:11
URL: http://www.patriciakey.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha ha ha, som jag skrattade! Jag blev alldeles varm i kroppen och tacksam över att du lämnar ut dina små "missar". Det är inspirerande och väldigt uppfriskande.

Tack också för en mkt bra bok! Började läsa den igår kväll och kunde inte slita mig så jag sträckläste HELA! Kanonbra!

Ser fram emot att fortsätta följa dina äventyr via bloggen. Keep up the good work! //P

2010-02-19 @ 09:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0