Från sol till snö

Ja det var verkligen en mysig och välbehövlig vecka hos min pojkvän i Barcelona.

Dessutom var det inte fel att kunna sitta i solen och bättra på sin solbränna...eller bättra och bättra sin solbränna var väl fel...från albino till mindre albino=)

Ja så sen va det tufft att sätta sig på planet för att åka hem till snökaoset. Har ju hittills bara läst om det i media.
Jag följde de snätäckabergen i luften...tills man landade och fick uppleva det i verkligheten om man säger så.



Måste bara berätta om när jag föll in i klassiska svensson-fällan på flygplatsen i Barcelona.

Precis innan jag skulle gå på planet så hittade jag en 50 Euro-sedel (500 SEK) på marken så jag tog upp den och frågade först tre svenska par som stod runt omkring mig om det var deras men svaret var nej. Det stod även en spanjor bredvid mig så jag frågade även honom artigt på engelska om det var hans innan jag tänkte stoppa ned den i fickan.
- Nej det är inte min men jag tar den gärna då, om du ändå hittade den på marken, sa spanjoren och tog den ur handen på mig som jag höll upp.
Chockad över hans svar som jag inte var beredd på sa jag bara.
- Ok
Där stod jag dum som ett troll med de andra svenskarna. De började ju direkt "men då kunde ju vi också sagt så" osv.

Vet inte vad jag skall säga om det men paff blev jag och glad blev han. Snacka om att VÅGA TA FÖR SIG=)

Imorgon bär det av till Lund kl 7.00 för att sedan komma åter till Göteborg under eftermiddagen för att hinna med planet till bryssel på tidig kväll. Gode gud låt nu tågen hålla tiderna annars blir det en tuff dag för Tessan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0