Almedalen: Har Göteborg tappat andan?

Politikerveckan är slut och media var då som hökar på politiker och företagsledare. Jag tar min reflektioner ngt senare=)
Så skriver lite sent...sommarvärmen har fått mig att koppla av lite men bättre sent än aldrig med ett inlägg.


3 debatter under första dagen i Almedalen med Göteborg & co samt BRG, Tillväxtverket och riksdagspartier.


(en å annan människa i Almedalen)
Först ut va det just ; Har Göteborg tappat andan?
Göteborgs varumärke har försämrats. Självförtroendet i staden har sjunkit. Först krisen med fordonsindustrin i spets där GBG blev hårt drabbat. Därefter muthärvor och Allbäckaffären samt toppen på isberget så blev en man skjuten inne på en nattklubb på avenyn.

I debatten var vi fyra som debatterade detta ämne. Självklart finns det mycket att förbättra men JAG tycker vi framförallt måste bli bättre på att kommunicera ut våra styrkor och vara stolta över allt fantastiskt vi har.
Om vi svartmålar oss själva så blir det till slut en sanning. GBG skall inte jämföras med Sthlm eller Malmö utan fokusera på sina styrkor.

Detta kom på förstasidan i GP och ett uppslag på ekonomisidorna. "Sluta gnäll, Göteborg"

Dessutom så var det som huvudämne på ledarsidan. Ä det synd om Göteborg?

Det kommer mera om Almedalen men det tar vi imorgon... Den som vänar på ngt gott väntar aldrig för länge=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0