Bilbao

Ja vistelsen i Bilbao var helt underbar! Blev så fantastiskt väl omhändertagen...

Direkt när jag landade så ville jag ju åka och se matchen som min pojkvän och hans lag skulle spela. Det var i en stad en halvtimma utanför så ja hyrde mig en bil, utan GPS och utan karta lyckades jag ändå hitta dit med en knagglig spansk beskrinvning. De vann så det va kul.

Eibar som staden heter va en mysig liten stad, det jag såg!

Problemet var väl att hitta tillbaka till hotellet i Bilbao. jag tänkte ju att det ordnar sig men Bilbao med en miljon invånare var svårare än jag trodde utan karta och kompass om man säger så. Men även det gick relativt bra. Kanske är taxichauför man skall satsa på...ja efter sångkarriären då=)


Dagen efter var det intervjuer med spanska tidningar och här i TV-intervju med spanska "Ekonominyheterna". Skall försöka lägga upp det här när jag fått länkarna.

Det är verkligen kul och intressant att se hur olika länder jobbar. Spanien är ett land som drabbats hårt av krisen och har nu insett hur viktig entreprenörens roll i samhället är vilket gjort att de startat olika kreativitetscentrum landet runt.

Det kommer mera....om Bilbao!

Kommentarer
Postat av: Maider Nunez Ibero

Hi Therese!

I really liked your speech at Ingenio at the university!

Your life is amazing! I've just read about you in the newspaper.

I hope that someday I will travel like you, speaking about the entrepreneurship.

See you!



2010-03-28 @ 23:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0