Underbara ungdomar i Finland!

Ååå de va så fantastiskt  underbara... 600 elever! Först ut va det högstadieeleverna vilket ofta är en stor utmaning med olika mognadsnivåer och intresse MEN inte här, de va så lättsamma, skrattade, hängde med perfekt under 75 min. Så kul att se...dessutom är jag rörd över alla underbara mail jag fått av dessa elever.

Här är några av eleverna efter min föreläsning
.
Sen va det gymnasieeleverna som stod i fokus... även här vill jag ge dem en Kram för engagemanget. Publiken gör mycket när man föreläser och jag hoppas jag kunde ge dem mycket också.

Skall inte klaga över helsidan på förstasidan i del 2 i Vasa-bladet.
P.S Ni kan se mediautrymmet mig kontra Persbrandt=) Haha..det va första och sista gången!=)


Antingen förstår man allt eller så förstår man inget på finska. Det måste vara jobbigt att allting som görs måste skrivas på två språk. Dessutom är det inte säkert att de som pratar finlandssvenska förstår finska så de måste läsa svensk press och titta på svensk TV, snacka om att känna sig lite utanför i sitt eget land. Märklig situation.


Jag va ju dock glad över att det va finlandssvenskar som jag föreläste för så de förstod min svenska.
Finska hade varit tufft=)

Nu skall jag unna mig en massage efter mycket jobb och sen skall jag träfa min föreläsningsrådgivare Peter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag var på föreläsningen ( i finland ) Du var grymt duktig och bra ! :D



2010-10-29 @ 13:06:26
Postat av: Carina Månsson

Underbar energi du har när du föreläser! Då spelar nog språket mindre roll! ;)

Såg dig i Skurup på Stjärnentreprenörsdagen o är otroligt imponerad av dig!!!

All lycka o fortsätt sprida glädje!! =)

2010-10-29 @ 13:24:48
Postat av: Emelie

Hej therese, du hade ett framförande inför Gymnasiet i Petalax idag och gud va inspirerad man blev av dig. Du gav mig en egokick och direkt tänkte jag att jag måste hitta din mail eller något liknande för att kunna ge dig respons! Ditt föredrag är nog det bästa jag någonsin varit på och som sagt inspirerade du mig sjukt mycket. Man fick lust att skaffa eget företag, haha. Fortsätt med det du gör! Du gjorde mig så glad, jag har fortfarande energi kvar .. jag vet inte hur jag ska förklara känslan, mer sånthär vill jag iallafall höra om.

Efter den där enstaka timmen tänkte jag:

Hon är fan min idol. Haha.

2010-10-29 @ 13:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0