VD-boken

Denna veckans tillväxtnyckel, nr 4, i Academy of Excellence va "Rekrytering & Talangförsörjning" med Svante Randlert(VD på Academic Communication som är syterbolag till Academic Work).
De har ju gått från 0 till 1,3 miljarder i omsättning på 12 år så de kan ju verkligen det här med bemannig, rekrytering etc.
Oerhört inspirerande och mycket nytt att ta till sig. Många nya tankar och konkreta tips. Även kul med alla diskussioner som blir i grupperna.



*************************************************

Sen va det lansering av VD-boken på Grant Thornton i Stockholm - där jag har skrivit kapitel 9, om Entreprenörskap!


Jag har den framför mig just nu men måste erkänna att jag inte hunnit läsa den än! Men skall bli spännande, för det är många intressanta människor inom olika områden som varit med och bidragit med sin kompetens och erfarenhet.

Bosse Brixeman(nedan), Executive People, är initiativtagare till boken och författare.

Under kvällen så pratade vi som skrivit ett kapitel, ca 5 min var inom det temat vi skrivit. En stafettföreläsning helt enkelt.
Bland annat Roland "Rolle" Dansell som är kontorschef på Grant Thornton i Stockholm som har skrivit kapitlet kring formalia och ordning och reda som är ett måste för att bygga ett framgångsrikt bolag.


Även Leif Bengtsson från Grant Thornton pratade i liknande tema.

Därefter var det Satish Sen samt Anders från Bix Expand som la fokuset på "att få ihop laget".

och sen va det min tur=)
Där fokuset va att Tro på sig själv och sin verksamhet men även att få med sig andra runt omkring att också göra det.

Avslutningsvis va det lite tilltugg och trevligt mingel...

Om ni vill beställa boken kan ni göra det på www.vdbok.se


Kommentarer
Postat av: Bosse Brixeman

Mycket stort tack till dig Therese för att du tog dig tid att vara med på bokfesten, samt att du skrivit i min bok. Må bäst !!

2011-04-07 @ 18:40:06
Postat av: entreprenörssjälen

Hej Therese!



Mycket trevlig blogg, men ett litet tips.

Jobba på ditt språk. Det kommer löna sig i längden. Exempel: -va det min tur.

"va" återkommer några gånger till under dina inlägg och i längden kan det bli tröttsamt att läsa slarvigt skrivna inlägg vilket gör att du riskerar att tappa trovärdighet.



Förlåt,

PE

2011-04-10 @ 22:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0