Fler startar eget:)

Verkligen roligt att höra när Ekonominyheterna precis berättade att fler startar eget. Att 39 000 företag startat hittills i år-jämfört med 32 000 föregående år.Att det verkligen skett en attitydförändring, i synnerhet bland ungdomar och kvinnor berättade Nyföretagarcentrums VD.

Verkligen kul att höra att det är sådana stigande siffror för det är ngt jag själv tyckt, speciellt kring attitydförändringen, men inte haft statiskt på när jag varit ute och pratat. Det är ju främst till unga och kvinnor som jag föreläst. Bl.a inspirerat till att starta eget och till ungdomarna främst att de skall våga gå sin egen väg och göra det de brinner för. Så dessa grupper har jag alltid haft ett extra klappande hjärta för:) Kanske mycket pga av att jag är både ung och kvinna:)
Jag håller tummarna att det går bra för alla modiga 39 000 som startat. Kör hårt men glöm inte ta hand om er också!

Är ju bl.a Ambassadör för kvinnligt företagande nationellt, EU-ambassadör för kvinnligt företagande (Inspirerar kvinnor i EU att förverkliga sin dröm om att starta eget), ambassadör för YEOS - Young entrepreuners of Sweden och engagerad i Ung företgsamhet. Så det vore konstigt om jag inte hade haft ett extra hjärta för detta:)

Imorgon bär det av norrut igen... resa halva dagen och sen föreläsning.

Natti natti
Therese Albrechtson Twitter & Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0