Falköping...

Ett tiotal olika kommuner har anordnat något som heter "Sommarlovsentreprenörer" under sommarlovet för ungdomar mellan 16-20 år. (ja jag vet det låter som att jag själv är 50 år).  Tycker iaf att det är ett grymt bra initiativ och idé. E som ett sommarjobb men att man startar eget. Allt ifrån att hjälpa folk i kommunen att måla om sina hus, till några som syr kläder etc. Se gärna ett klipp på TV4 om några av de som startat.




Å då va jag där iaf och höll ett föredrag på deras Kick-Out. Det va verkligen kul med tanke på att de inte är så mycket yngre än mig + att alla är intresserade av att driva eget.



Så kreativa så...=)

Sen är det mest möten här å där me olika goa gubbar å gummor=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0