Säljare - älskade och hatade

Idag var jag i Stockholm över dan för att hålla föreläsning för de drygt 200 eventsäljarna på The Phonehouse.

Säljare - gu va jag älskar dem...goa, framåt, sociala, tjötar, skrattar å flabbar...Verkligen kul att hålla föreläsning för dem. De va verkligen positiva, glada och inte rädda för att ge beröm efteråt.

Men som jag även sa på föreläsningen - gu va man "hatar" dem ibland. Jag vet inte om ni är lika lättlurade som mig men hur många gånger har jag inte fastnat i fällan och handlat för att man får något "gratis". Ja det är bara att gratulera för de är faktiskt jäkligt bra som chefen David sa. Det är en komplimang att man inte gillar dem...

Jag minns när jag köpte ett 3-abonnemang i nordstan för att man fick en GRATIS 3-tröja och halsduk. Tur att jag inte e lika naiv längre för hur många gånger har jag använt dom reklamprylarna?!?!


Imorgon skall jag till Marstrand och inviga entreprenörsdelen Volvo Ocean Race...


Kommentarer
Postat av: Puma

Jag vill skriva under på att du är en fantastisk människa, kanske den mest energiska människan med en fångande blick och knivskarpt tal jag mött, Hitlerhälsningar till trots;)

2009-06-10 @ 15:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0