TV-debatt i direktsändning

Direktsänd TV-debatt på rumänska! NI fattar ju själva vilket kaos i mitt huvud=)

1 timmes program - först en kvarts presentation av mig och sen 45 min debatt kring entreprenörskap och den ekonomiska krisen.



Snacka om svårt...Jag hörde reportern/programledaren ställa frågor till mig på rumänska, samtidigt hade jag en röst i örat genom en mikrofon som översatte frågorna till engelska. Sen skulle jag ta till mig frågan på svenska och svara på engelska på någon sekund....

Ja frågorna gick bra och engelskan ok men det var svårt att höra allt och hänga med hela tiden. jaja, ytterligare en erfarenhet rikare!



Måste skryta med att en pilot kom fram till mig på flygplatsen och frågade om autograf. Tror nog jag skall flytta till Rumänien=)

Nä men det kändes faktiskt väldigt roligt även om det hade känts lite bättre om det varit på svenska eller engelska helt och hållet...


Därefter representationsmiddag med TV-teamet och arrangörerna!



Nu måste jag nana... Imrogon föreläsning i Västerås och prisutdelning Superentreprenören!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag blir så imponerad av dig, du är så duktig. Bra att du är tjej, då ingår simultanförmågan :-). Hade varit svårt med intervjun annars. Ha nu en skön helg och vila upp dig efter den hektiska veckan. Kram!

2009-05-15 @ 11:49:20
Postat av: Kia

Fasen vad duktig du är, Therese. Allt du gör och dessutom inte räds att gå utanför Svea rike, jag är grymt stolt över dig.

Fortsätt, ge järnet. Vi tar en lunch, snart....

Kia

2009-05-16 @ 02:00:15
Postat av: Catharina

Kan bara hålla med föregående talare....Förutom lunchen då :).

2009-05-16 @ 02:00:53
Postat av: Peter

Du är så häftig! Kör hårt tjejen!

2009-05-16 @ 12:40:48
Postat av: Roger

Heisann Therese



Strålende foredrag i Bodø, du var unik:)



Ha en super helg, leste din blogg…London og så Romania…mye på farten.



Roger

2009-05-16 @ 12:47:23
Postat av: Nicklas

Shit va snygg du är...och dessutom bra.



Nicklas

2009-05-16 @ 17:29:36
Postat av: Sofia Bengtsson

Spännande läsning! Finns det filmklipp att tjuvkika på??!! Blev riktigt nyfiken på att se det med egna ögon!!

2009-05-17 @ 16:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0