Framåt tjejer i Angered

Började förmiddagen med massor av framåt tjejer på Hantverksprogrammet i Angered. Det var väldigt uppskattat att jag var där.

Här sitter jag med många glada tjejer!

Jag beundrar lärarna som sliter och kämpar. Just Angered har ju stora utmaningar med drygt 50% av eleverna med invandrarbakgrund. En av de drivande lärarna som också har ämnet Ung företagsamhet är Torbjörn Stenson.

Därför var det kul att jag som utomstående kan komplettera lärarna och försöka hjälpa dessa tjejer att hitta tron till sig själlva, skapa ett självförtroende och göra det som de är bra på.

dessutom blev jag prydd med en T-shirt "Världens grymmaste klassrum" =)
 
Nu sitter jag på flygplatsen påväg till Barcelona, det skall vara 20-23 grader nu i helgen, underbart! Sen är det full fart i Stockholm, Göteborg, Malmö och Lysekil nästa vecka.

Kör hårt och Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker det är så coolt att du föreläser för unga tjejer som precis är på väg ut i livet och ska försöka hitta sin väg. Tror du är en grym förebild för dem. Riktigt kul att läsa :)

2009-11-16 @ 22:24:54
URL: http://www.annasmyckeform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0