Storuman

Jag vet att jag ligger lite efter men som sagt Storuman var näst på tur. När jag åkte från Göteborg så ösregnade det, när jag mellanlandade i Stockholm ösregnade det, när jag mellanlandade i Kramfors så ösregnade det även där men när jag entrade flygplatsen i Storuman så fick man se snön.



Dagen efter var det föreläsning för drygt 200 pers i det lilla samhället som totalt bara är 7000 i hela kommunen.


Jag blev så vl omhändertagen av arrangör Ann-Ci och Strumans kommun och gymnasieskola.
Stolt berättade de om alla fantastiska människor som kommer från Storuman, armbrytaren Heidi Andersson, Anja Pärson, Roger Pontare m fl Det tycker jag de skall stoltsera på mer och marknadsföra ytterligare för att folk skall få mer och ökad kännedom om kommunen.


Sen tog propellerplanet mig tillbaka till Stockholm för att vara med i en debatt  på Anders-Wall-förelsningen med drygt 2000 åhörare. Berättar snart mer!

Kommentarer
Postat av: Ann-Ci

Roligt att få träffa dig och jättetrevligt att ha dig här! Du inspirerade många hos oss med din föreläsning.

Ps, vill bara tala om att Pontare inte är från Storuman, utan Lycksele : ).

Lycka till! Kram

2009-11-26 @ 09:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0