Aftonbladet

Efter min trip till Kalmar i fredags så har jag tagit det väldigt lugnt i helgen förutom min vän Ansis bröllop igår.

Bodde på ett helt fantastiskt mysigt och fint hotell nära konstmuseet där föreläsningen va.
I Kalmar var det massa unga (eller i min egen ålder=)) som är intresserade av entreprenörskap. Det var folk från Tanzania, Vietnamn, Spanien, Turkiet m.m. Arrangör var YC3! Det var ett 50-tal stycken och sen var det workshops efter det.

Här sitter en grupp och jobbar med lite olika frågeställningar!
En kille från Turkiet kom fram till mig efter föreläsningen och sa (han längst till höger);
"Du är inte svensk, ingen svensk vågar gå utanför mallen. Dessutom säger alla svenskar; Jag skall försöka eller jag tror. Ingen svensk säger Jag kan göra det eller Jag vet!

Det tyckte jag var bra sagt. Det är nog ganska bra bekskrivning av oss svenskar.



Jag hoppas få min laddare imorgon så jag kan få in mina kort!

Imorgon kommer boken; beställ här!! Skall bli så förbaskat spännande att se!
Tisdag är det skola och sen bär det av till Sthlm.
Onsdag - föreläsning i Stokcholm och Tranås
Torsdag - Söndag Bokmässan tillsammans med Gustaf Oscarsson med Mindyourownbusiness

Dessutom tar jag upp 4 av sidorna i Atonbladets söndagsbilaga idag för er som vill läsa.

Ses i veckan...


Kommentarer
Postat av: Charlotte Carlsson

Grattis! har helt missat att din bok kommit ut. Snygg bild och bra jobbat!

2009-10-05 @ 21:13:09
URL: http://snyggare-internet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0