Att ta sig fram i Småland är ett helt företag=)

I helgen tog jag ju mig till Ystad - Jönköping och Mönsterås. Och de som säger att de inte klarar att starta företag  men klarar att ta sig "kollektivt" mellan dessa platser ljuger så näsan växer.

Jag har åkt allt från Öresundståg, Skånetrafiken, X2000, Regionaltåg SJ, Länstrafiken, Krösatågen, Kustpilen å sen avslutade jag med ett flyg från Kalmar till Stockholm under en helg.


Det är ju sjukt, det är som att spola tillbaks bandet till 1800-talet. Tågen ser inte bara ut som det, de känns som de också och ibland ersätts de me lite bussar då å då när det blir för lite passagerare=)


Kanske ett I-problem men jämför man X2000 och Krösatågen så tror man inte att man är på samma planet.
Dessutom finns ingen ström + att när jag skulle sätta mig bekvämt så sprack mina byxor 15 centimeter och jag hade inga andra me mig till sista dagen så det va därför jag hade klänning under TV-inspelningen=) Haha, tur ni inte visste det=)

Mellan Jönköping och Mönsterås var jag även i Hultsfred, Blomstermåla och Nässjö!


På den slutgiltliga Mönsterås-bussen va den fantastiskt gulliga busschauffören som körde mig direkt till hotelldörren så jag skulle slippa gå. Tack!=)



Nä imorgon börjar nästa tur efter att jag haft min föreläsning i Götet för Västsvenska Handelskammaren. Skall bli kul! Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Eva P Johansson

DU är härlig. Du kämpar dig runt!



Vill tacka för en fantastiskt inspirerande, givande och dessutom rolig föreläsning i söndags i Mönsterås.



Bra att du väcker uppmärksamheten kring våra Smålands-tåg.



Mvh

Eva



2009-09-16 @ 19:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0