Sveriges SUPERTALANG!

Veckans affärers gala och prisutdelning ägde rum på Berns i Stockholm, fint skall det va=)

Juryns motivering;
"Rikskändis som rekordung entreprenör. Har startat fyra företag och sålde nyss sitt första, Bodyguard, inriktat på personliga säkerhetsprodukter. Nu ligger fokus på smyckesdesign och interaktiva whiteboardtavlor. Flitig föreläsare, författare och utsedd till Europas bästa unga entreprenör av Business Week".


Hmm det va fina ord...men jag vann inte men jag är fantstisk glad över min nominering och fina placering. Kändes grymt kul, det va ju inte tråkiga gummor och gubbar att slåss me!

Allting mättes ut i olika poängskalor mellan 1-3 poäng! Jag hade; Kunskap endast 1 poäng. Prestation, Drivkraft och Personligt varumärke hade jag högsta poäng och Trendkänslig 2 poäng på. Jag föll därmed på expertis-kompetens, dvs KUNSKAP men det kommer väl me åren=)

Vinnare var Daniel Ek, VD på Spotify (som tyvärr inte kunde närvara).


Det börjarde klockan tre med paneldebatter och föreläsningar, tyvärr var det både ris och ros, entreprenörstänkarna var grymma=), men sen va det dags för mingel och mat.

Det var massor av trevligt folk, pratade lite med Veckans affärers f d  Chefredaktör Pontus Schultz, Storentreprenören Veronica som jag träffade på Marstrand under Volvo Ocean Race.

Å här står jag tillsammans med Underbara Maria som skrivit min bok och idag jobbar som frilansjournalist, min vän Malin som driver Nextplace, Gustaf och hans kollega från boken Mindyourownbusiness.


...å här e jag me grundaren av det snabbväxande företaget Kreditor.


...å här me Maria och journalisterna Annika och Kristian. Lika positiva och entusiastiska som vanligt.
Annika gjorde en intervju med mig nyss där jag kommer vara med på omslaget på Affärsresenären och i Kick Off. Får ni hålla utkik efter=)


En liten iaktagelse jag gjorde var att vi entreprenörer, journalister och övriga stod på det maffiga Berns-dansgolvet vid mingelborden och drack vårt gratisvin och fick vår mat medan storföretagen stod med Champagne en liten trappa upp, Nordea, Accenture och StepStone. Haha lite komiskt, var tvungen att fota=)


Mycket trevlig kväll iaf med över 1000 pers att mingla bland!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad många järn i elden du har;)



Grattis till nomineringen!

2009-09-10 @ 21:52:17
Postat av: Ingvor LindgrenDu

Du är "GÖR" bra Therese! Kram Ingvor

2009-09-10 @ 21:54:39
Postat av: Daniel Stålbäck

Hej och grattis, inte illa, mkt schysst motivering!

2009-09-10 @ 22:14:16
URL: http://www.natekonomen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0