Tankarna styr vart vi vill komma...

Ja det är verkligen så!!!!!

Ser vi att vi kommer misslyckas så kommer vi också göra det och vice versa!
En paralell jag brukar göra ifrån när jag startade eget!

Många sa; Tänk om du misslyckas!                       Jag sa; Tänk om jag lyckas!
Många sa; Tänk om du förlorar alla pengar!           Jag sa; Tänk om jag tjänar det dubbla!
Många sa; Tänk på alla förutsättningar du inte har! Jag sa; Tänk på alla bra entreprenörsegenskaper jag har!

Vi ser då det positiva och lyckosamma målet och har då lättare att ta oss dit.

Tänker vi positiva tankar så ger det positiva känslor och då gör vi till slut positiva handlingar! Och tvärtom med misslyckandena! Detta kommer ett kapitel i boken handla om!
Så glöm inte beställ så ni blir ännu smartare=)

Idag på lektionen på IHM så gick i just igenom detta. Vi gjorde en övning med lärare George där vi satt med en sytråd och en mutter som var fast längst ned. Vi skulle hålla tråden stilla hela tiden men sen började han prata om att vi skulle dingla med den fram och tillbaka. Ja då gjorde vi det, omedvetet! Tankarna tänkte det och styrde kroppen till att göra så.

Så dagens tips=)
Tänk positiva tankar! Och jobba medvetet med det dagligen!

P.S Jättekul att det blir fler och fler för varje dag som följer bloggen! Det gör mig glad=)

Imorgon är det Sthlm tidigt så natti natti!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej. Håller helt och hållet med dig, det är alldeles för många som tänker negativt när man självklart ska tänka positivt om man vill komma någon vart eller bara leva ett lyckligt liv. Ha det underbart!

2009-09-08 @ 23:46:21
URL: http://www.natekonomen.se/
Postat av: Christina

Helt rätt! Tänk om alla kunde tänka så - vad mycket enklare livet skulle bli!



Bra att du tar upp detta, alla behöver bli påminda.



Nu skall jag beställa din bok:-)



Mvh

Christina

2009-09-09 @ 08:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0