...ja Norge ville nog behålla mig...=)

Föreläsningen för dessa fantastiska kvinnor i Röros gick bra men dagen efter när det var dags för hemresan gick det mindre bra.


Efter att Ingrid och Rörosbanken tog hand om mig även under lunchen så ringde de från flygplatsen och sa att planet var inställt. Det kanske skulle gå imorgon kväll sa de. Shit, nej! Jag ringde räddaren i nöden, Ingrid och fem minuter efter det va allt fixat.

Ett flyg var bokat från Trondheim tre å en halv timma senare och jag var då 2,5 timmar från Trondheim. Panik i kistan! Men Ingrid fixa=) Taxichaufför Helge körde mig och drygt 3 timmar senare va jag incheckad och klar. Jag har aldrig åkt taxi så länge men någon gång skall vara den första=)

Tyvärr hade jag ingen Ingrid som kunde hjälpa till när jag kom till Oslo i ett försenat plan. Jag kommer ur planet från Trondheim och det står GATE CLOSED på tavlan ang. planet till Götet. Shit shit shit...

Det var ju tio minuter kvar till planet skulle gå?! Jag sprang genom hela Oslos flygplats genom hela inrikes till utrikes
....å jag hann
...å svetten rann.
... Men jag kom hem, fin och grann=)

Måste bara kommentera denna reklamskylt från 7-eleven som jag såg påväg dit:
Den är ju inte jättegenerös precis. Tjäna 1 kr för att köpa två stycken. Hallå eller?!=)

Kommentarer
Postat av: Viktor Nord

Fin poesi du har Therese!

2010-01-25 @ 09:26:50
URL: http://viktornord.com
Postat av: Martina

Tänk att du aldrig kan vara ute och resa utan att det händer ngt :-). Men som sagt, du kommer alltid hem och det är ju tur! Ha det bra så hörs vi! Kram

2010-01-25 @ 09:55:13
Postat av: Madeleine

Smart marknadsföring kallas det=)

Vi människor är lättlurade och för många ser allt som är "ta två" billigt ut.

Titta bara på ICA, ofta sparar man bara 1-2 kronor på att köpa tvåpack....

2010-01-25 @ 21:27:00
Postat av: Jontz internetmarknadsföring

Säkert folk som nappar på de där erbjudandena..

Intressant läsning, kul att du gör det du brinner för ;-)

2010-09-22 @ 21:33:08
URL: http://jontz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0