Jag älskar dig morfar!

Det blev ett avbrott i mitt liv...ett stort avbrott och en enorm tomhet. Min älskade Morfar gick bort i förrgår. Klockorna stannade, tiden stod still och tomheten kom. Det kom så plötsligt...och det gjorde så ont! 



Därav har det inte varit något arbete alls, allt annat känns oviktigt när något sånt här händer. Jag har sovit hos mormor nu sedan detta hände. Sen är det hundra grejer som skall göras, begravningsbyrå, gravplats, välja kista-urna-kyrka, begravning och allt annat praktiskt.

Men minnena och tänkandet tar mest tid. Ända sedan jag var liten så har jag ofta ofta åkt hem till min mormor och morfar för att umgås med dom, prata om allt. (t.o.m pappa var orolig ett tag att jag inte umgicks med dem i min egna ålder utan med dem som är 40 år äldre) Min morfar lyssnade alltid och fanns tight vid min sida. Jag älskar dig morfar!

Jag skrev en liten dikt som forsättningen av en annan i vår dödsannons....

Ditt hjärta som klappat så varmt för

de Dina och ögon som vakat och strålat så ömt

Har stannat och slocknat till sorg för oss alla

Men vad Du oss gjort skall aldrig bli glömt

Du var inte bara min Morfar

utan en av mina bästa vänner

Du lyssnade alltid och tog Dig tid

när jag berättade hur ja känner




Kommentarer
Postat av: Ansi & Liam

Vilket fint avslut på dikten♥

Vi tänker på dej hjärtat.

Hör av dej när du orkar.

Krama om mormor å mamma extra hårt från oss!!

Puss å Kram

2010-01-14 @ 22:07:55
URL: http://familjenvadstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken fin dikt!

Förstår att det är mkt sim ska fixas men glöm inte att tillåta dig att vara svag, att visa dig svag. Det kommer ikapp dig så det är lika bra att göra det nu!



Beklagar verkligen sorgen!

Kramar, Jessica

2010-01-14 @ 22:31:41
Postat av: Carro B

Gumman..

Tänker på dig!

Det är bara å ringa om du vill prata..

Vilken underbar dikt..



Massa kramar och tankar

till er!

//Carro B

2010-01-14 @ 23:21:28
Postat av: Daniel

Beklagar så himla mycket!



Förstår att det gör ont! Mkt fin dikt, jag skrev också en dikt till min morfar när han gick bort för några år sedan, kändes skönt att få skriva ner sina känslor.



Tänker på dig!



Kram

Daniel

2010-01-15 @ 00:12:07
URL: http://www.natekonomen.se
Postat av: Maria Nåfors

Beklagar sorgen vännen! Du skrev ett jättefint avslut på dikten. Ta hand om er i familjen nu!



Kramar, Maria

2010-01-15 @ 07:51:59
Postat av: Susanne Stensson

Beklagar sorgen. Själv fick jag aldrig uppleva min morfar men jag vet hur mina barn grät i veckor då min pappa gick bort. De var liksom i ett chocktillstånd. Vi pratar mycket om morfar - min pappa, bejakar och åker ofta till hans grav. Då känns det lättare i hjärtat. Vacker dikt Therese.

2010-02-06 @ 18:57:46
Postat av: Kajsa

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-03-19 @ 00:34:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0