Viborg- Göteborg- Bilbao

En sak jag tyckte va så coolt när jag var i Viborg kring det här med manligt/kvinnligt. I idrottssammanhang finns det många "spelarfruar" medan i Viborg handboll är det tjejerna eller damerna som är de största stjärnorna. Där är det "spelarmän" som sitter på läktaren och tittar, som går hemma och inväntar sin fru. Som den största stjärnans man svarade på frågan om vad han gör "jag dricker kaffe och röker om dagarna".

Man skall inte bli fascinerad för det skall vara en självklarhet att kvinnor kan göra karriär i sporten likväl som män och försörja sin respektive men än idag är det ändå coolt att se!

--------------------------------------------------

Hann vara en natt i Göteborg innan det bar av igen...nu skall jag till norra Spanien, Bilbao. Skall bli jättespännande! Imorgon skall jag föreläsa för först ett kreativt centrum som startat på grund av att krisen slått hårt i Spanien och sen till universitetet i Bilbao.

Dessutom passade det så bra att min pojkvän spelar bortamatch mot spanska Arrate och de är ifrån Bilbao så ikväll hinner jag faktiskt med att se den...kul=)

Nu går planet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0