Äntligen hemma... Trots att Valencia va underbart!

Borta bra men hemma bäst heter det ju och det stämmer verkligen!

Från stranden i Barcelona till jobb och föreläsning i Valencia men idag när det var dags att åka hem var planet inställt.
Här sitter jag utanför den stora konferensen innan det är dags att gå in och tala.


Lämnade hotellet 5.30 och kom hem nu ikväll efter mycket om och men... Planet i Valencia var söndrigt så jag fick sitta där i 6 timmar och invänta ett nytt plan innan jag kunde placeras på en ny rutt hem.

Men jag var inte så ledsen när jag satt där på flygplatsen även om man helst hade velat kunna komma hem ordinarie tid. Det är väl jättebra att de tar säkerheten före så vi inte hade fått vara med om en flygkatastrof. Dessutom kunde jag få se solen en liten stund till i väntan på resan.

Dock blir jag väldigt irriterad på dessa Spanjorer som vägrar prata engelska. Jag förstod inte vad som hade hänt och frågade vänligt på engelska vad som händer.

De schassade bara iväg oss som djur... och fortsatte förklara på snabb spanska vad som hänt.

- Ursäkta, kan du ta det på engelska också, sa jag VÄNLIGT!
- NO I´m Spanish. I don´t speak English, skrek han jättehögt tillbaka.

Då flippade jag ur och vill inte ens säga vad jag sa! Man inte jobba på en internationell flplats om man vägrar prata.

Ja ja han trodde nog inte svenska kunde ha sån´t temperament för han stirra på mig som om jag vore en djävul?=)

Berättar mer om Valencia senare för Valencia var värt att lägga tid på...Vilken fantastisk stad... I Löööve It!

Måste sova nu! Har nämligen frukostföreläsning på Arena Göteborg på Avenyn 1 och sen till föreläsningen i Vaggeryd...

Natti!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Therese!

Jag måste säga att din föreläsning idag i Hok var riktigt, riktigt bra! All din positiva energi du sprudlade av i förmiddags gav mig verkligen tändvätska och inspiration till framtida projekt. Jag sa att Johanna Ahlm är min förebild på handbollsplanen, du är min utanför! Fortsätt med det du håller på med! :)

2010-05-20 @ 20:27:45
URL: http://juliaay.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hej Therese!

Nu är det en vecka sedan jag lyssnade på dig på Munktell Science Park i Eskilstuna. Jag var en av de idéerna du coachade, gällande att få in studenter i styrelser. Jag blev helt klart imponerad av dig, tyckte du var avslappnad och dina framgångar till trots väldigt jordnära och jag gillade att du bjöd på dig själv.

2010-05-20 @ 23:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0