I Löööve Valencia!

Som sagt föreläsningen gick bra...och sen var det dags för debatt med gubbarna, två av Spanjens största entreprenörer och Sveriges motsvarighet till en blandning av Janne Josefsson och Debatts Belinda Olsson. Ja tolka det som ni vill=) En stor TV-profil i Spanien som ofta leder de allmänna och politiska debatterna.

Här är vi tillsammans med mina privata guider och tolkar som var med mig hela tiden, Juan och Paula. Helt underbara!

Dessutom i den stora spanska massan så var det lite svenskt med i leken=) Linda från Sverige, har flyttat till Valencia och startat upp företag som sjukgymnast.

Sen tog mina privatguider Juan och Paula med mig på en härlig kväll i Valencia och underbar spansk mat!

Byggnaderna var ju fantastiskt fina!

Denna väg är gigantisk(se hur lite Juan är längst ned till höger) och denna vägg görs varje år med olika motiv av löv. Volontärarbetare jobbar dag och natt för att sätta fast alla dessa löv.

Det fanns så mycket att se, så mysiga små gränder, caféer, restauranger, shopping. Helt fantastisk atmosfär. Valencia är min nya favvo-stad!

Men för att återgå till det jag var där och huvudsakligen gjorde så har Spanien problem. De är i en djup finansiell kris men nu ÖPPNAR vi portarna för nytänkande, innovation och entreprenörskap så tror jag de kommer gå ur krisen som vinnare!

Kommentarer
Postat av: Jocce

Tjenare!

Tack för imorse...vi har fått massa positiv feedback!!

Du var grymtbra! :)



Jocce.



2010-05-21 @ 00:44:21
Postat av: Håkan Cullberg

kul att Du säger att nu öppnar sig portarna när Du står framför en kyrkoport. Självklart är det en kris som föder nya ideer och framgångar

2010-05-21 @ 00:52:51
URL: http://cullberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0