600 ungdomar i Skövde...

Ja tidigt morgontåg släpade mig fram till Skövde. 600 ungdomar från Skaraborgs-regionen som skall läsa Ung företagsamhet. Helt underbart!

Det var klackarna i taket...full fart och inspiration...

Jag vet själv hur mycket det betydde när man satt där och skulle börja läsa Ung företagsamhet. Man visste inte så mycket med vad som väntade en men efteråt är man oerhört glad att man gjort det med massor av ny erfarenhet i bagaget. Då behöver man lite lättsam inspiration, glädje och få ett go med sig.


Det var härlig stämning, både bland lärare och elever. Speciellt när jag skämtade om när jag gjorde bort mig på en EU-konferens när Obama var där tidigare dag och pratade. Jag sa att det låter ju lite coolare om jag gjorde bort mig inför Barack Obama så vi kunde ju låtsas det:) Haha, det hängde de me på:) Som sagt verkligen härliga ungdomar. Så om jag kunde "göra bort mig inför honom" så kan vem som helst Våga:)

Jag tror att det absolut viktigaste när man läser UF är just att Våga:) Våga göra fel som i ovan fall, våga ta kontakt med kunder och nya människor(kontakter). Och lyft fram det positiva när man gör fel eller gör bort sig:)

Sen vidare till Stockholm och på kvällen upp till Ö-vik...Det kommer mera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0