Virrig dag...men trevlig!

Ja effektivitet och struktur var ju först ut på schemat vilket är väl det som jag behöver förbättra en del. I fredags och helgen gjorde jag klart för mig vad jag skulle förbättra på det området. Först ut var att tömma mailboxen, sortera in i mappar etc vilket gick jättebra.

SEN kom måndag morgon. Jag håller på att missa planet till Sthlm för att jag försov mig...men jag hann. Dock låg mobilen kvar hemma vilket gjorde att hela min mötesdag i Sthlm var lite rörig. Jag kunde inte komma åt internet på grund av det mobila bredbandet och hittade inte pga att jag använde kartan i mobilen, all information om mötena fanns i kalendern. Vilket ilandsproblem!

Men det var bara att göra det bästa av det...jag gjorde det till en lek genom att när jag frågade folk på gatan tunnelbanan, taxin, flygplatsen etc om att låna dens mobil. Så skulle det bli en ny kontakt att knyta an till sig och säga något glatt som skulle göra dens dag lycklig. Nytta med nöje.


Va på lunch med en av våra fantastiska mentorer till Academy of Excellence, Mikael Lindqvist som grundat Portal. Från 0 till drygt 800 miljoner har bolaget gått. Riktigt inspirerande och trevlig lunch. Ja som sagt verkligen en härlig person.

Sen skulle taxin komma för att jag skulle till flygplatsen men vi stod på olika ställen och jag hade ingen mobil att nås på. Gud va handikappad man blir! Men till slut fann vi varann, dock något sent så jag kom inrusande till flyget. Gaten hade stängt men efter lite tjat och bedjande öppnade den snälla SAS-personalen igen så jag fick komma om bord. Puhh...

Det är lätt efter en sådan här dag att falla bort från struktur och in i gamla mönster men det är därför än viktigare att vara noga med att bygga upp och jobba med den ytterligare=) Det har jag lärt mig nu=)

Idag har varit en hektisk dag med start 6.30 för föreläsning i Skövde, sen till Stockholm och nu har jag avslutat föreläsning i Örnsköldsvik. Nu skall jag nana. Får berätta mer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0