Ronny & Ragge till föreläsning

Föreläsningen i Partille.

Sist jag stod på den scenen var under gymnasiet då jag och min kompis Linn gjorde Ronny Ragges låt "Snälla Rara Söta Anna". Det var på revyn inför hela Porthälla Gymnasium. Otroligt roligt!
Jag hade ju tidigare gått i musikklass men då fått "besked" om att jag både var tondöv och sjöng falskt.
På gymnasiet hade jag fått distans till det "beskedet", sången (det som jag trodde jag var så bra på=)) och insåg att jag skulle göra en mimande show med Ronny & Ragge istället.

Jag och Linn i slutet på vårt nummer!

Idag, 7 år senare, står jag på samma scen men med helt annat budskap. "Att våga tro på sig själv, följa sitt hjärta, se möjligheter och satsa på sin dröm". Jag tror det är så viktigt att man strävar efter att göra det man brinner för - då blir det resultat. Att utgå från sina förutsättningar och se möjligheter oavsett var man är eller vad man gör i livet...

Föreläsning på hemmaplan, första gången, måste erkännas var lite pirrigt. Men med värmande ord från både näringslivschefen Nina Orback och kommunalrådet Stefan Svensson om att jag var deras "Partilledotter"etc. så kände jag mig varmt välkommen=)

Förutom massor av fantastiska företagare i Partille Kommun så satt bl.a mamma, mormor, farmor, farfar och lite kompisar bänkade. Snacka om en go fanclub=)



Undra om jag kommer tillbaka till den scenen och vad jag tredje gången gör=)?
Ronny & Ragge, föreläsare...och ?

 

GLAD PÅSK PÅ ER ALLESAMMANS!

Kommentarer
Postat av: Lena K

Hej Therese, mycket inspirerande föreläsning och du ger mycket av dig själv, energi och erfarenheter. Både Göran (han föreläste före dig) och jag fick oss många härliga skratta. Läste ett citat att barn skrattar ca 400 ggr om dagen medan vi vuxna skrattar ca 15 ggr. Denna dag blev det definitivt fler. Ett skratt förlänger livet och denna dag förlängde du mitt liv med många dagar...

2011-04-26 @ 14:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0