Nu kavlar vi upp armarna igen...

Efter en behövlig semester så va det dags att börja jobba igen. Tyvärr har jag inte mått super under sommaren men det kan jag berätta mer om sen.

Idag va det Stockholm som gällde igen i alla fall. Och fokus på Academy of Excellence. Planeringsdag.

Vi har ju nyligen anställt en säljare på heltid, Paul, så idag var första gången jag träffade honom i detta samamnhanget. Innan har mina underbara kollegor tagit hand om och introducerat honom. Varmt välkommen!

Nästa utbildning för tillväxtföretagare som vill expandera sina bolag kör ju igång den 12 samt 13 sept. Så vill ni växa med ert bolag och få hjälp av några av landets främsta entreprenörer och föreläsare så rekommenderar jag er att lämna in en intresseanmälan eller läsa mer på AcademyofExcellence.se

Jag tycker själv när man träffar alla dessa stora entreprenörer som byggt enorma bolag att det är väldigt lärorikt och inspirerande  att träffa dem. Och även de som är i ens egen fas, som har bestämt sig för att vilja växa, att knyta erfarenheter med dem vilka fallgropar och framgångsvägar som man stöter på ger jättemycket.


------------------------------
Hörde någon gång, om jag minns allt rätt, att Björn Gustafsson uttalade sig om att han blev irriterad om någon filmade några av hans skämt och la upp på Youtube. Det kräver ju då att man måste skriva nytt material till varje event eller arrangemang. Har även hört flera föreläsare utttala sig om att det inte är så kul för då förstör det ju själva "the big moment" och gör att det inte blir unikt och lika roligt när man skall dra det under sin egna föreställning/föreläsning etc.
Man vill ju att det man säger där och då skall kännas unikt för de deltagare/den publiken som är där just då och inte något som känns uttjatat. Även om man anpassar sitt innehåll/språk etc till just den målgruppen man är där för vid det aktuella tillfället så är ju en del grejer man gör/säger likadant.

Jag hörde att flera föreläsare/komiker etc uppmanar folk att stänga av om de filmar eller att det endast skall användas i privat bruk. Så att det sen inte kommer på Youtube eller liknande. Började själv be om det för ett bra tag sen.

Vet att en del arrangörer har regler, finns lag på att det inte får filmas utan talarens tillstånd, eller nåt sådant. Man är som med en konstnär fast i tal och äger sitt innehåll som andra inte får missbruka men skall titta upp detta lite
mer noggrannt. Fick bara höra detta nyligen då en föreläsare berättade att han blev påhoppad när han bad en kvinna stänga av. Hon sa att hon hade rättigheter att spela in men att han sen vann det "caset" för att det jämfördes med en konstnär eller något sådant. Skall titta upp det som sagt ytterligare för hörde nyss.
Tack Svenskt Näringsliv för hjälpen med några sådana grejer! De tog bort tex ett inslag med mig på ca 10 min från typ 2008 eller nåt. Även några andra har tagit bort direkt jag bett.

Natti natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0