Sviten efter en dag i Skellefteå

På turné med Styrelseakademin. Först startade jag och Styrelseakademins ordförande Olof Degerfeldt i Luleå och sen bilade vi ner till Skellefteå där vi varit idag.

Härliga människor med bra diskussioner och roligt med bra respons från föreläsningen...

Det va mycket fokus på kreativitet och ungt entreprenörskap vilket passar mig som handen i handsken.
Och självklart en del kring Styrelsearbetets gång och betydelse.

Intressant att tänka på är hur noggranna vi är på när vi rekryterar personal till det oeprativa arbetet medan vi oftast tar någon bekant, i vår närhet när vi rekryterar till styrelser. Inte bra!

Därefter fortsatte bilresan ner längs kusten, E4 i Norrland. Umeå!

Det fanns inga hotellrum lediga i hela Umeå så jag fick sviten. Skall absolut inte klaga=) bastu, bubbelpool, flera toaletter etc. Ibland skall man man verkligen ha tur=)

Så när jag kom till hotellet i Umeå tog jag mig faktiskt ett avkopplande bad innan jag förberedde mig inför föreläsningen imorgon.

Imorgon är det först föreläsning för drygt 700 ungdomar på förmiddagen och sen för företagare genom Styrelseakademin på eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: Sofia Bengtsson

Lyxigt! Det var du ju värd!!!

2011-02-17 @ 20:29:11
URL: http://sofiabengtsson.com
Postat av: Viktor Nord

Helt rätt gällande rekryteringen till styrelser. Oftast brister en valberedningen i att skapa en bra kravprofil och tar oftast den enkla vägen och erbjuder en vän tjänsten. Bra att du insett problematiken. :)

2011-02-18 @ 16:00:34
URL: http://www.viktornord.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0