Påväg till EU-konferens i Warszawa...

...för kvinnors entreprenörskap i räkenskap som EU-ambassadör!

Vägen dit...va mer "dramatisk" än jag förväntade mig!

Jag åkte dit dagen innan konferensen skulle starta. När jag landade gick jag direkt till Turistinformationen för att veta vilka de officiella taxibolagen var. Det var ju mörkt ute så jag ville veta att jag kom rätt och åkte säkert.

Kvinnan där pekade och visade mig vart jag skulle gå. Jag gick dit och möttes av en man med taxiskylt på magen som frågade vart jag skulle, tog min resväska och jag skulle då hoppa in i taxin...MEN då kommer en äldre kvinna fram och stoppar mig. Hon visar upp en bricka och säger något i stil med att hon är från Bodyguard-Polska Säkerhets...blablabla och fortsätter "he is dangerous", om taxichauffören. Jag ur taxin med min resväska och kvinnan säger "vänta här 5 min".

Jag väntade på kvinnan i ca 5 min medan mannen under tiden försökte ta min väska för att visa att han kunde köra mig. Efter några min kommer hon tillbaka, säger återigen "he is dangerous" och frågade vart jag skulle.  Någon minut senare satt jag i en annan taxibil påväg till hotellet. Först kände jag Puhh, tur hon kom men sen undrade jag varför han va så farlig? Undra vad som hade hänt? MEN sen greps jag av panik. Tänk om det var hon som var farlig. Varför skulle hon helt plötsligt komma och om han nu va så farlig, varför tog de inte fast honom? Hon sa att hon va från Bodyguard etc men det var ju inte så att jag tittade noggrannt på den där brickan och bara för att hon va kvinna-varför skulle jag egentligen lita mer på henne? Om hon var med i någon liga så är det klart de skickar fram henne.
Ringde därför både min mamma och pappa och satt och pratade med dem hela vägen från flygplatsen till Hilton hotell.

Jag kom fram och allt gick bra så ingen fara på taket men kändes lite konstigt.

MEN när jag checkat in och kommer upp med väskan till hotellrummet va jag helt slut så orkade knappt titta mig runt omkring. Ställde väskan, hängde av mig och gick in på rummet med den nybäddade sängen. Då hör jag någon från toaletten. Fick panik återigen,  ser mig omkring och ser att en resväska står öppen längre bort, kläder hängde på en stol så jag tog snabbt tog mina grejer, sprang ut och ner i receptionen igen. Skällde lite, jag kände mig ju som en inbrottstjuv.


Ficknytt rum. Va helt slut så beställde mat till rummet och sen knackar det på dörren igen. Då kom de med en "förlåt-fruktkorg", se bild ovan. Jag som kund gick från arg till glad:) Tänk vad lite extra service kan göra om man som leverantör gjort fel.

Jag somnade sedan glad (med säkerhetskedjan på)...:)

MEN inte nog med det. Klockan 3 på natten ringde telefonen men ingen i andra delen. Sen ringde det vid 4-tiden igen och sen kl 5. Då la jag av luren. Undrade vad som hade hänt. Fina Hilton hade förvandlats till ett spökhus.
Berättade detta på frukosten och då hade det hänt samma sak med två andra. Så jag till receptionen igen. De skämdes så, de hade fått fel på sin väckningssamordnare eller vad det heter så nu bjöd de på maten jag beställde kvällen innan, internet och lite annat smått och gott. Alltid något och jag åkte därifrån nöjd ändå trots lite små oförutsedda händelser på vägen. Snacka om Vårda i våga, vårda vinn:)

Mer om konferensen inom kort på bloggen...

Kommentarer
Postat av: Marlene

Inspirerande läsning och fin blogg! Vore kul att läsa om hur konferensen gick. Keep up the good work!

2011-12-08 @ 23:54:10
URL: http://dagkonferensstockholm.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0