Föreläsning Vasa

Härligt att bege sig till Finland och Vasa.
Skulle hålla föreläsning för ett par hundra studenter.
 
Föreläsaren innan mig slutade långt tidigare än planerat så direkt när jag kom från flyget fick jag flexibelt hoppa in typ 45min tidigare så hann inte riktigt få upp kameran utan fick fokusera på min föreläsning. Så inga bilder denna gång vilket var synd för det för ville verkligen fånga dessa drivna ev. framtida entreprenörer:)
Har ofta fått höra att Finnar är lite blyga och inte uttrycker sina känslor och att det tycker något är bra på tex en föreläsning så att man är förberedd på det men det upplevde jag inte alls. Underbara:)! Och tack för alla fina mail jag fick direkt efter föreläsningen.
 
Innan det var dags att åka hem hade jag en mysig eftermiddag med härliga arrangören för dagen, Ritva Södergård. Jag bombaderade med frågor kring entreprenörsklimatet i Finland och Vasa-regionen. Men vi hann prata om allt mellan himmel och jord så det var jättetrevligt. Dessutom gikc vi på en liten rundvandring i Vasa.
 
Extremt dålig bild nedan men ville fånga att det ofta är som på detta plan under de fulla "arbetsplanen", dvs att det var jag och en till kvinna. Lite märkligt!
 
Är så glad för en härlig dag i Finland igår. Idag är det Göteborg och debatt med Grant Thornton i ämnet; Varför är det bara 4% kvinnliga VDar i Göteborg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0