Nya delägare i Academy of Excellence

 
Det är fullt ös...händer mycket nu på alla håll och kanter. Jag har fått två nya delägare i Academy of Excellence. Skall bli jättespännande och roligt. Nedan är lite mer info om dessa superentreprenörer.
 
Thomas Ek

Thomas drev med sin bror importförtaget Joffe Marketing redan från år 1979. Under många år arbetade dom med såväl agenturer som egna varumärken inom produktgrupperna hushållsel och hårvård (TEFAL, Rowenta, Carmen & Nordica). År 2003 lanserade man OBH Nordica efter ett samgående med danska OBH.

På mindre än 6 år uppnåddes 97% varumärkeskännedom, 4-dubblade omsättningen och blev marknadsledande i sin bransch! Bolaget såldes hösten 2010 och Thomas arbetade operativt t.o.m. sista juni 2012. Allt sedan dess har han varit verksam som föreläsare, styrelseproffs och varit en uppskattad handledare i Academy’s tillväxtprogram!

Thomas säger själv om sitt engagemang i Academy of Excellence:

”Efter att först ha föreläst på diplomeringarna i Stockholm och Göteborg 2013 blev jag en av handledarna i september samma år. Från och med sommaren 2014 har jag även ingått i styrelsen. När Therese nyligen frågade mig om jag ville engagera mig som delägare blev jag både stolt och glad! Min ambition är att bidra med erfarenhet och kunskap men också att kreativt verka för att nya koncept tillförs med tiden.”

 

Magnus Helgesson

Magnus grundade Harrys Restauranger med utgångspunkt från Falkenberg där han är uppväxt. Under Magnus ledarskap utvecklades en rikstäckande kedja som nu finns i 45 olika städer. Omsättningen nådde hela 700 MSEK innan Magnus 2013 valde att kliva av som VD och inte arbeta operativt inom Harrys.

I dag är han en av Sveriges mest anlitade föreläsare och är även verksam som styrelseproffs och coach till många företagsledare. Magnus filosofi är att det är människorna som skapar framgång och att företagsledare som vågar låta sina medarbetare bli stjärnor lyckas bättre än andra.

Magnus själv om sitt delägarskap i Academy of Excellence

”Jag har lärt känna Therese i samband med föreläsningar runt om i landet. Jag har beundrat Academys koncept på avstånd och hört så mycket gott om programmet. När Therese kontaktade mig kring styrelseuppdrag och vi därefter började diskutera delägarskap så var beslutet enkelt; det här måste jag bara vara med på! När vi sedan träffades Thomas, Therese och jag för ett par veckor sedan var känslan euforisk, personkemin stämde till 100%!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0