Föreläsning Östersund

På 11 år hände det för andra gången...det som inte får inträffa...
...planet var så försenat att jag missade föreläsningen...men VI LÖSTE DET:)!
 
Som tur var det min kund Ung företagsamhet i Östersund som bokat flygbiljetten men hade god tid innan så det skulle gå bra trots förseningar...
 
Men det blev bara mer och mer försenat från Oslo till Arlanda...så ringer och stämmer av med min kollega Magnus Helgesson (grundaren av Harrys pubar) som skulle landa på Bromma ca 10 min innan jag skulle landa på Arlanda.
 
Stämmer av med Ung företagsamhet att om jag missar flyget från Arlanda till Östersund skall jag be Magnus hoppa på flyget från Bromma till er vilket de uppskattade enormt eftersom de annars skulle stått utan föreläsare för 400 ungdomar. Men plan A var att jag skulle hinna...
 
IRRITERANDE SAS-flygvärdinnor säger att jag hinner lätt så sluta oroa dig...
Jag tog av mig skorna och sprang i strumplästen som en idiot mellan terminal 5 till 4 och kommer 4 minuter innan planet skall gå men de har stängt gaten...
Blev så arg att de inte kan vänta två min när det inte är några som skall med anslutande flyg i Östersund.
Med andan i halsen, i strumplästen, irriterande på SAS-flygvärdinnorna så gäller det att handla snabbt ändå.
 
Ringer Magnus som snällt får gå före i säkerhetskontrollen och hinner med planet... Gött!
 
Här är de allesammans...vinkande från Östersund.
 
MIN DAG BLEV INTE SOM PLANERAT...men UF-gänget i Östersund va jättenöjda och glada. OCH DET ÄR DET ABSOLUT VIKTIGASTE...problem är till för att lösas och om kunderna är nöjda är jag nöjd... Jag får komma nästa år istället.
Magnus var också nöjd och min dag blev...
 
...en lunch med Thomas Ek (OBH Nordica och delägare i Academy of Excellence) och hans goa fru Lotta samt ett möte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0